Obec Všestary
ObecVšestary

Odpady

 

 

AKTUALIZOVÁNO 20.12. 2024

V příštím roce u nás nastává změna dodavatele služeb, tím se stala firma Marius Pedersen, která bude od roku 2025 svážet všechen odpad v obci, kromě velkoobjemových kontejnerů na bioodpad. Ty nám bude stále svážet firma Hůrka ZP.

Zároveň dochází ke změně četnosti svozů, která bude 1 x za 14 dní v PÁTEK V LICHÉ TÝDNY. Cena za svoz zůstává stejná.

Změna se také týká občanů v ulicích K Údolí Raků, Pod Lesem, „třešňovky“ a přilehlých chat, kteří doposud dávali odpad do kontejnerů v  Menčicích.  Majitelé výše uvedených nemovitostí si po zaplacení vyzvednou na obci kromě známky i odpovídající nádobu na svoz. Kontejnery na směsný komunální odpad v Menčicích budou zrušeny. Svozový vůz bude zajíždět až k nemovitostem.
V případě špatných povětrnostních podmínek (sníh, ledovka) přistavujte nádoby na určená místa - viz mapky, jinak nebudou svezeny a náhradní svoz se na povětrnostní podmínky nevztahuje. 

Cena za svoz odpadu se odvíjí dle velikosti odpadní nádoby (popelnice) - viz OZV Mistní poplatky za odkládání odpadu a obsahuje jak směsný komunální odpad, tak odpad tříděný (plasty, papír, sklo, kovy, jedlé oleje, BIO hnědé, BIO zelené velkoobjemové), dále odpad velkoobjemový a nebezpečný.

Svozový den je pátek.

Přehled plateb za TKO v obci Všestary pro rok 2025

Platby poplatků převodem jsou možné až od 1. 1. 2025, platby v hotovosti a výdej známek, výměna nádob za menší/větší a případný výdej hnědých nádob na BIO je od 6. 1. 2025.

Na staré známky původní svozové firmy se bude vyvážet do konce února 2024.

Preferujeme platbu převodem.

č.ú.: 420566369/0800

Variabilní symbol pro odpady je 1337(za něj uveďte číslo popisné / evidenční), do textu pak, za co platíte, toto je uvedeno i na konci v klalkulačce poplatků

Příklad:

Částka: 0000,- (uveďte částku, jakou máte uhradit)
VS: 1337xxx - za x doplnit č.p nebo č.ev., případně parcelní číslo
Text: Jméno Příjmení, popelnice 120/240 + počet kusů (Jan Novák, popelnice 240 + popelnice 120).
 
Lze platit hromadnou platbou (popelnici, psa), pak je variabilní symbol stále 1337 (pes samostatně je 1341), částky sečtěte, opět do textu zprávy uveďte, za co platíte.
 

Příklad:

Částka: 0000,- (uveďte částku, jakou máte uhradit)
VS: 1337xxx - za x doplnit č.p nebo č.ev.
Text: Jméno Příjmení, popelnice 120/240 + počet kusů + pes.
 

Svozy probíhají v pátek v liché týdny.

Více informací v obecně závazné vyhlášce zde

DŮLEŽITÉ: Nádobu dávejte před dům již ve čtvrtek večer, svozy mohou probíhat např. již ve 4 h ráno. Může se stát, že firma v pondělí nestihne svézt /nevyveze z důvodu počasí/ všechny nádoby. V tom případě nechte nádobu před domem, aby ji firma mohla vysypat i v jiný den. 

V případě nevyvezení popelnic volejte na reklamační centrum Marius Pedersen na tel: 734414777 následující pracovní den - tedy v pondělí. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel.

OBECNÉ INFORMACE k odpadům

Každý majitel nemovitosti je povinnen vyplnit Prohlášní plátce poplatku a odevzdat podepsané na úředě nebo zaslat přes datovou schránku.

OBEC NEMÁ SBĚRNÝ DVŮR! Likvidace velkoobjemového a nebezpečného odpadu probíhá formou mobilních svozů, resp. přistavením velkoobjemových kontejnerů. Harmonogram svozu nebezpečných odpadů je zveřejněn v průběhu jara (je to vždy květen a září; ). Svoz velkoobjemového odpadu je oznamován ca. 14 dní před svozem formou zprávy do "mobilního rozhladu" a vyvěšením na úření desce, vč. webu.

Občan, který např. přestavuje dům, vyklízí "stodolu", je povinnen takový odpad likvidovat na své náklady, příp. odpad likviduje prováděcí (stavební) firma.

Svoz směsného odpadu, bioodpadu, tříděného odpadu je zajištěn pravidelně.

Směsný odpad /popelnice/ jsou sváženy ve čtrnáctidenním intervalu. Svozy probíhají v liché týdny.

Cena je stanovena obecně závaznou vyhláškou /OZV/, zjednodušeně řečeno za nemovitost. Kdo má v obci nemovitost, je povinen se přihlásit na obecním úřadě, vyplnit prohlášení poplatníka, nahlásit počet osob v nemovitosti žijících (nezáleží na druhu pobytu), případně i frekvenci svozu a velikost nádoby. Za každou nemovitost v obci je majitel povinen platit svoz odpadu. Vše detailně v OZV v sekci "úřad obce".

Tříděný odpad je vyvážen dle harmonogramu /viz. výše/, "tetrapaky" jsou již zrušeny, do kontejneru se dává plast. Stanoviště tříděného odpadu jsou na návsi, pod MŠ, v ulici Borová, na začátku ulice DoHůry, na křižovatce ulice V Zahradách a 8. května, pro Vávrov a Jedlovec pak v bezejmenné ulici u trati (před/za viaduktem) před č. p. 261 /prodejna - servis Alko, Stiga/, v Menčicích u zastávky. Cena za svoz tříděného odpadu je zakalkulována v ceně za odpad za nemovitost. Více opět viz. OZV.

BIO odpad: Je možné využívat dva druhy svozu, resp. kombinovat. Pravidelný svoz 240 l nádoby a/nebo využívat velkoobjemových kontejnerů. Více viz. níže. Zároveň je možné vyzvednout si na obecním úřadě hnědou nádobu zdarma a vozit ji do velkoobjemových kontejnerů. Stálé místo kontejneru je v ulici Stromová, "na střídačku" jsou pak místa nad MŠ - Pampelišková /dole u trafa/ a v Menčicích - Na Vávrově.

Pozor: Od 1. 12. 2020 nemá již obec smlouvu s kompostárnou ve Struhařově, občané tak nemůžou na kompostárnu vyvážet BIO odpad zdarma. Musí jej uhradit, cena je 590 Kč za tunu bez DPH, tj. ca. 603 Kč za tunu s daní, tj. za "vozík 100 kg" zaplatí občan 60 Kč.

Svoz BIO odpadu - středa v SUDÉ týdny

Svoz začíná 5. března a končí 26. listopadu

Děkujeme občanům, že konejnery využívají a dávají do nich pouze to, co tam patří, tj.:

• odpady ze zahrad, zejména tráva, shrabky, listí, větve /pokud možno "nakrátko"/, kůra, piliny
• biologicky rozložitelný odpad z kuchyně pouze rostlinného původu (slupky a zbytky zeleniny, ovoce)

Svoz nebezpečného odpadu zajišťuje obec dvakrát ročně pomocí mobilního svozu, zpravidla v květnu a září.

Svoz velkoobjemového odpadu je též zajišťován pomocí objednaných kontejnerů, zpravidla třikrát ročně.

Pokud občan provádí např. stavební práce, vyklízí stodolu, dům, musí si zajistit likvidaci takového odpadu sám, nejlépe objednáním velkoobjemového kontejneru. To platí např. i pro bioodpad, který nelze uložit na kompostárnu. Cena 9m3 kontejneru je ca. 4.500 Kč. Velkoobjemové kontejnery zajišťuje pro obec firma Marius Pedersen, kontakt zde:

Email: dispecerricany@mariuspedersen.cz

Tel.: 323 605 482

Termín vyvážení popelnic směsného komunálního odpadu

Pravidelný 14 denní svoz směsného komunálního odpadu je v pátek v liché týdny. Svoz probíhá ca. od 7:00. První svoz proběhne 3. 1. 2025

Známky budou vydávány AŽ PO ZAPLACENÍ v úředních hodinách podatelny obce. Obec upřednostňuje platbu převodem na účet. Údaje na titulní stránce.

Kdo není připojen na kanalizaci včetně Menčic, přinese na obecní úřad ukázat stvrzenky o vývozu jímky.

Na staré známky byudou nádoby vyváženy do konce února.

 

Obecně o platbě odpadů - tzn. komentář k výběru poplatku dle obecně závazné vyhlášky

Poplatek za odpad se v obci vybírá na základě vyhlášky. Zjednodušeně řečeno, platba se vztahuje na nemovitost, majitel nemovitosti podepisuje prohlášení, kolik osob v nemovitosti bydlí. Při vyzvedávání známek kontrolujeme tato prohlášení /tzn. správnost, aktuálnost údajů/. Kdo prohlášení podepsané nemá, podepíše jej při převzetí známky na úřadě. Ve výjimečných případech /sám důchodce v RD/ lze mít jedno prohlášení za dvě nemovitosti, tzn. bude uhrazen poplatek za jednu nádobu na dva domy, ve kterých ale žije dohromady maximálně 6 obyvatel, jinak řečeno, pro "dva baráky bude jedna popelnice".

ŽÁDÁME OBČANY, ABY DODRŽOVALI VÝŠE UVEDENÉ.